Nem adnak 3 milliárdot a Ryanairnek
A Magyar Turizmus Zrt. közleménye
[szorenyi.p] publikálva: 2012-02-09 16:23:00 | Nyomtatás
Amikor még minden rendben volt a Malév-vel
A Magyar Turizmus Zrt. megdöbbentőnek és károsnak tartja azokat a szakmai nyilatkozatokat, amelyekben a Malév leállását követően szinte azonnal komoly szakmai szervezetek és vezető szakemberek nyilvánítanak konkrét, számokkal is alátámasztott véleményt a Malév leállásának turisztikai hatásairól.
A Magyar Turizmus Zrt. szakértői az érintett szakmai szervezetek, a Budapest Airport és más szakmai partnerek bevonásával folyamatosan gyűjtik és elemzik az információkat azzal kapcsolatban, hogy a Malév kiesése milyen hatással lesz a Magyarországra irányuló turizmusforgalomra. A társaság szándékai szerint addig nem nyilatkozik érdemben a témában, amíg a megfelelő adatok és ezek elemzése nem áll rendelkezésére.
A Magyar Turizmus Zrt. évek óta stratégiai partnerségben működött együtt a Malévvel és sajnálatát fejezi ki a nemzeti légitársaság leállásával kapcsolatban. A nemzeti turisztikai marketingszervezet tevékenységének célja azonban továbbra is a magyarországi turizmus iránti kereslet erősítése a beutazó és belföldi turizmus ösztönzésével, melynek során elsődleges szempont az üzleti célok elérése, azaz a vendégéjszakák számának és a turisztikai költésnek a növelése.
A társaság azonban bizonyos sajtóhírekre reagál. Így a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményükben az alábbiakat írják. Az ATV 2012. február 6-i, majd 7-i Egyenes Beszéd című műsorában valótlan állítások hangzottak el, melyek szerint a Magyar Turizmus Zrt. 3 milliárd forinttal támogatta a Ryainair visszatérését Magyarországra.
Az ATV műsorát követően a HVG február 9-i számában is hasonló tartalmú valótlan állítás jelent meg a Magyar Turizmus Zrt. és a Légi Marketing Alap szerepével kapcsolatban: "A Ryanair a HVG értesülése szerint a "mentőakcióért" cserébe 3 milliárd forintot kér az állami Magyar Turizmus Zrt. légimarketing-alapjából."
A csütörtöki napon az Index - témához kapcsolódó - telefonhívására felelve az MT Zrt. türelmet kért, valamint azt is kérte, hogy az Index írásban is küldje meg kérdéseit. A telefonbeszélgetést követő néhány percen belül az Index főoldalán megjelent Ryanair: Megállapodtunk a reptérrel című cikkben a következő valótlan tényállítást írják, mielőtt még kérdéseiket az MT Zrt.-hez eljuttatták volna: "Lapunk szerette volna megtudni a Magyar Turizmus Zrt.-nél, hogy ebben az esetben is ez történt-e, és ha igen, a Ryanair milyen feltételekkel és milyen összeget kap közpénzekből. A magyar turimusmarketing vállalatnál előbb azt mondták: "a Malév-helyzettel kapcsolatban nem kommunikálunk", később azt, hogy küldjük el kérdéseinket írásban; ezt megtettük."
Az ATV műsorában elhangzottakkal, valamint a HVG-ben és az Index főoldalán megjelentekkel szemben a valóság az, hogy a Magyar Turizmus Zrt. által újjászervezett és 2011-ben mindössze 300 millió forintos keretből működtetett - Légi Marketing Alapnak is köszönhetően tavaly rövid időn belül több új - Magyarországra irányuló - légijárat nyitásáról született döntés. Ezek között a Malév korábbi járatai mellett, szerepelnek a Qatar Airways, az American Airlines, a Jet2.com és az airBaltic járatai is. A Légi Marketing Alap létrehozásának és működtetésének célja Magyarország mint turisztikai desztináció jobb megközelíthetőségének a biztosítása. A Légi Marketing Alap felhasználásával a légi közlekedés szereplői, a hazai turisztikai szolgáltatók és az MT Zrt. közös marketingtevékenységet folytatnak a megcélzott küldőpiacokon, a potenciális új járatok mind jobb kihasználtsága és fenntartható, folyamatos üzemeltetése érdekében.
A Légi Marketing Alap működtetésének konstrukciója nem teszi lehetővé közvetlen támogatás nyújtását légitársaságok számára a Magyar Turizmus Zrt. részéről. A Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Airport 2012. január 24-én, a Ryanair-rel tartott közös sajtótájékoztatót követően sajtóközleményt adott ki, amelyben tájékoztatnak arról, hogy A Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Airport stratégiai együttműködésének keretében visszatér Magyarországra Európa legnagyobb fapados légitársasága a Ryanair. A légitársaság döntését nagymértékben elősegítették az MT Zrt. által újjászervezett Légi Marketing Alap kínálta lehetőségek. Az LMA felhasználásával a nemzeti turisztikai marketingszervezet és a légitársaság intenzív, közös marketingtevékenységet folytat Magyarország népszerűsítése érdekében azokon a küldőpiacokon, ahonnan a járatok indulnak. A közös sajtótájékoztatót követő információk természetesen a január 24-i helyzetet tükrözték, a Malév leállását követő új járatokkal kapcsolatos együttműködésre nem vonatkoztak.
Galéria:
A kategória további hírei:
Egy magyar recepciós mesél
Életveszélyes a túrázás
3. Emeletes ülések a repülőkön
Ez (is) lehet a jövő
Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el
5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap
Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó
Két év tombolás után csak a férj
7. Nádas Tamás barátom emlékére
Lezuhant a műrepülő világbajnok
8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat
A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye
9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket
Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat
Szex kölcsönbe
1. Ezek voltak a legnagyobb szerelmek 2023-ban
Sztárjainkat is utolérte a szerelem
2. Tönkretette Marilyn Monroe ruháját Kardashian
Hiányzó gyémántok
3. A lelked mélyére ás le ez a személyiségteszt
Készen állsz?
4. 5 tuti tipp a boldogabb élethez
Így szabadulhatsz meg a negatív érzelmektől
5. Ez a legizgalmasabb csillagjegy
Elmondjuk, miért!
6. Ez a 3 csillagjegy őrjítően érzéki és szexi
Köztük vagy?
7. Jolie keményen megvádolta Pittet
„Történt családon belüli erőszak…”
8. Tovább dagad a Nagy Feró botrány!
Majka kiborult: Miért kell ilyen álszent sz.rnak lenni?
9. Nagy titokban házasodott össze a sztárpár
Nem akárhol buktak le
10. Öngyilkossággal kokettált az álomesküvő után
A királyi családban sem fenékig tejfel az élet
Ilyenek a viking nők