Aeroviva-csőd: Pórul jártak az utasok

2011-01-25 00:00:00 szorenyi.p

hírkép

Egymilliárd forint az utasok kára az Aeroviva csődje után. Ez a duplája a biztosításnak. Így könnyen meglehet, hogy sokan elvesztik a befizetett pénzüket, pontosabban annak felét.



Eddig csaknem 300 utas jelentkezett biztosítási igénnyel. Ezek közül több alaptalan. Van ugyanis olyan, aki az érvényes repülőjegye árát szerette volna visszakapni azért, mert a szállása elveszett. Csakhogy a járat elindult, így a jegy felhasználható lett volna. Ráadásul a kormányrendelet szerint az utazásszervezőnek turisztikai csomagszolgáltatásra kell vagyoni biztosítékot kötnie. A csomagszolgáltatás pedig minimum két szolgáltatás összekapcsolásából áll.

A rendőrség szerint a nyomozás még tart. Az már látható, hogy a sikkasztás gyanúja is felmerülhet az ügyben.

Mint arról honlapunk elsőként beszámolt az Aeroviva utazási iroda december 20-án jelentett csődöt. A szakma már korábban sejtette, hogy valami nincs rendben az amúgy évtizedes múltra visszatekintő cégnél, mert valószínűtlenül olcsón árulta útjait a téli szezonkezdésnél.