Mérlegre kell állnunk repülés előtt?

2019-04-28 13:37:00 Kail

hírkép

Eddig csak a poggyászunk súlyáért kellett aggódni, de lehet, hogy a jövőben nem árt komolyabban fogyókúrázni - írja a turizmus.com.



A legtöbb európai légitársaság az EASA, (az EU Repülésbiztonsági Ügynöksége) közös szabályrendszerét használja fel a repülés teljes utassúlyának megállapításához. Becslésük szerint minden férfi átlagsúlya 88 kg, minden nő 70 kg és minden gyermek 35. Az átlagos súlyok kissé túlzók, ami azt jelenti, hogy a gépek a valóságban általában kisebb súlyúak, mint a számított EASA-modell. Ez azt jelenti, hogy sok gép feleslegesen nagy mennyiségű üzemanyaggal repül, ami drágítja a repülést és szennyezi a környezetet.

Ez az üzleti koncepciója a brit Technology Company, a Fuel Matrix startup cégnek, amely jelenleg több brit repülőtérrel tárgyal az utasok mérésére szolgáló, észrevétlen, „diszkrét” mérésszisztéma bevezetéséről. Azért, hogy pontosabban tudják kiszámítani a szükséges üzemanyag-mennyiséget.

Minden mérési adat titkos marad a kívülállók számára és a teltebb utasokat nem „büntethetik” súlyuk miatt, ígérik a szakemberek.

Az olyan légitársaságok, mint a Finnair és a Hawaii Airlines az elmúlt években már próbálták – teszt szinten – lemérni az utasokat, de végül nem vezették be a rendszert. Egy üzbég és egy ázsiai légitársaságnál bizonyos mértékig már a gyakorlat részévé vált a súlykontroll. Úgy tűnik azonban, hogy a jövőben az ilyen típusú mérések világszerte elterjednek.

Sokan attól tartanak, hogy a fapadosoknak ez újabb ötletet ad a jegyek árának emelésére, hiszen a poggyászokat illetően már most is sok a büntetés.