Csúcsra jár a magángép-biznisz

2020-03-11 17:46:00 Kail

hírkép

A légitársaságok sorra törlik a járatokat, de valahogy mégis haza kell jutni. És van, akiknek a pénz nem akadály.



A koronavírus terjedése miatt teljesen felfordult a légiközlekedés, a légitársaságok közül többen csődbe mentek, mások folyamatosan törlik a járatokat. Azok, akik így hoppon maradtak, egy idegen országban ragadva foghatják a fejüket, hogyan oldják meg a hazajutást. A nagy légitársaságokat és a velük utazókat ugyan érzékenyen érintette a vírus, a luxusra szakosodott magán-repülőgépeket kínáló cégek viszont csodásan profitálnak belőle. Egyre többen vannak ugyanis, akik megtehetik, hogy magángéppel közlekedjenek két desztináció között. Vagy ha nem is rendszeresen, de egy ilyen nem várt helyzetben, amikor törlik a járatot, igénybe vegyék a szolgáltatást.

A vagyonos réteg mellett a cégek is foglalják a repülőgépeket vezetőiknek és alkalmazottaiknak egy-egy üzleti útra, remélve, hogy biztonságosabban utazhatnak, mint egy sima gépen, ahol nagyobb a veszélye annak, hogy elkapják a vírust. A CNN Travel-nek egy svájci magángépekre szakosodott cég vezetője azt mondta, hogy februárban 15, míg márciusban 30 százalékkal nőtt meg a forgalmuk. "Körülbelül 200 megkeresésünk volt vasárnap, és ebből 60 a koronavírus által leginkább érintett régiókból" - mondta Alain Leboursier a lapnak. "Az emberek vagy menekülnek onnan, vagy pedig egy fontos tárgyalásra kell menniük még aznap vagy másnap".

A koronavírus miatt szép haszon üti a vállalkozók markát: van, aki megtriplázta bevételét az elmúlt hónapokban. Olyan cégek is vannak, amelyek akár Kínába is teljesítenek utakat és hoztak is haza onnan ott rekedt európai és amerikai állampolgárokat. Az Egyesült Államokban is felpörgött a biznisz, amit a félelemmel magyaráznak a szakemberek. Egy-egy ilyen útért több tízezer dollárt is képesek kifizetni a gazdagok, de már nem csak ők. Kisebb távokra családok is igénybe veszik a szolgáltatást, ha nem akarnak kockáztatni a zsúfolt repülőtereken. Idősebb emberek és kisgyerekek esetében ez sokat nyom a latba. A cégek pedig ezt ki is használják, hiszen a marketingben sem restek felhasználni a vírust: "Kerülje el a koronavírust magángéppel... Kérjen ajánlatot még ma!" - áll a Southern Jet magánrepülőgép-kölcsönző reklámjában.