Legyen közöd hozzá!

2012-04-21 16:04:00 superadmin

hírkép

Egy divatbemutató általában a legújabb trendeket viszi a kifutóra. A mai rendezvényen sem volt ez másképpen. Bár a felvonuló lányok és fiúk nem viseltek különleges divatkreációkat, mégis nagyon divatosak voltak. A Közöd divatbemutató az önzetlen, önkéntes szerepvállalást teszi trendivé.



 

A 21 felvonuló 21 stílusban, 21 különböző fontos ügyet bemutatva győzte meg a divatbemutató közönségét arról, mennyire fontos manapság az önkéntes társadalmi szerepvállalás. Április 21-e immár hét éve az Önkéntes Fiatalok Napja Magyarországon. Szinte el sem képzelheti az ember, hányféle módon, hányféle területen kap mind nagyobb szerepet ez a tevékenység.

Ahogyan a rendezvény egyik védnöke, Bombera Krisztina fogalmazott: mindez nemcsak a fiataloknak és a fiatalokról szól, mert az önkéntesen végzett segítő munka talán hatással lesz a már elfásult idősebb korosztályokra is.

Mint az igazi divatbemutatókon, vagy szépségversenyeken, itt is mindenki megmutathatta saját elkötelezettségét és kisugárzását. Ahány fellépő, annyiféle cél, és annyiféle módszer. A lényeg, hogy ez az önkifejezés nemcsak a segítetteknek, de a segítőknek is nagy boldogságot és magabiztosságot jelent. Volt, aki a saját szervezetében a másság elfogadásáért, mások a hátrányos helyzetűek, a mozgássérültek életfeltételeinek javításáért, megint mások pedig az élhetőbb környezetért végzik munkájukat mindenféle ellenszolgáltatás nélkül. A hajléktalanok vagy a betegek segítése talán egyre inkább aktiválja a fiatalokat. Ahogyan az egész világon, úgy Magyarországon is.

A divatbemutató végén a résztvevő celebek és közéleti szereplők, Németh Lajos, Kovács Patrícia, Bombera Kriszta és Gusztos Péter mesélt élményeiről, melyeket egy-egy jó ügy mellett végzett önkéntes elkötelezettségük közben szereztek. "Forrásaink szűkösek, a felelősségünk közös, a lehetőségeink korlátlanok". Minden rajtunk múlik. Legyen közöd hozzá!

A rendezvényen átadták az OTP Bank - mely az elmúlt évek során 60 közösségi projektet támogatott társadalmi felelősségvállalási programjában -, két hónapon keresztül tartó Hétpróba díjait, mellyel az önkéntes munka fontossága mellett elkötelezett hazai pénzintézet a legjobb önkéntes közösségi akciókat megszervező alapítványokat és egyesületeket díjazta. Az így nyert pénzből újabb akciókra lesz lehetőség, természetesen az önkéntesség jegyében.