Különleges szumó verseny

2014-05-17 11:44:00 V.J.

hírkép

Az ősi japán harcművészet és a kibernetika minden kellékét felvonultatták a különleges harcosok az OTP Fáy alapítvány O.K. központjában. A kűzdőtéren LEGO robotok feszültek egymásnak, míg a programozó csapatok a pálya szélén rágták a körmüket.



A kreativitás és az erő számított a szombaton megrendezett LEGO szumó versenyen. Mint a hagyományos kűzdősportban itt is megvolt a hagyományos meghajlás, bár nem a harcosok, hanem az őket irányító tervezők és programozók üdvözölték egymást minden csata előtt.

14 iskolásokból álló csapat hozta el hosszú hetek munkájával elkészült robotját, hogy a három perces csata végén valaki kilökje a másikat a pontosan 122 cm átmérőjű kűzdőtérről.

A hagyományos szumóval ellentétben itt nem számított a méret, hiszen azt a versenyszabályok pontosan meghatározták.

A csata három percig tartott, ennek során a kis robotok háromszor támadhattak egymásra. Az veszít, akinek a robotja bármely részével elhagyja a játékteret. A fiatal tulajdonosok még a verseny előtti percekben is vadul programoztak, ellenőrizték a szenzorokat, próbálgatták a motorokat. A laptopokon a legtitkosabb programozási fortélyok születtek, melyeket mindenki gondosan védett a konkurrencia vizslató szemei elől.

A robotokat természetesen úgy kellett megépíteni, hogy azután 100 százalékban visszabonthatók legyenek, tehát semmilyen ragasztás vagy végleges kötés nem volt szabályos. Akebono robot utódai nem a súlyukkal taroltak, hiszen egy-egy „harcos” nem lehetett nehezebb 2 fontnál – vagyis 90 dekánál – a győzelmet a pontos érzékelők és a legjobb tapadás jelentette.

Persze – bár az apró aréna körül nem ült több ezer néző – biztatás és izgalom itt is volt bőven. A 3-2-1 Go elhangzása után az apró motorok felpörögtek, súrlódtak a kerekek a tatamin és elkezdődött a robotharcosok kergetőzése. A robotok hátat fordítva várták a harc kezdetét, majd háromszor feszültek egymásnak.

Nem volt izzadság, csatakiáltások, de boldog győztesek és kissé csalódott vesztesek innen sem hiányoztak.

A bajnokság eredményei:

I. helyezett: HG Team - Huszár Gál Gimnázium 7. évfolyamos tanulói, Debrecen
II. helyezett: G.A.K. - KEMU Gáspár András Szakközépiskola 10. Évfolyamos tanulók, Kecskemét
III. helyezett: IQ NUQ - Bocskai István Gimnázium 9. évfolyamos tanulói, Hajdúböszörmény