Hogyan adja el magát a munkaerőpiacon?

2015-05-27 23:34:00 Kovacs R.

hírkép

Tulajdonképpen a Facebook is egyfajta marketing felület, közösségi hálóba ágyazva. A képek, amiket feltöltünk magunkról, a posztok, amiket megosztunk, mind-mind rólunk alakítanak ki egy képet. Sok munkaadó meg is nézi a profilunkat, mielőtt felvenné velünk a kapcsolatot, így nagy jelentősége van annak, hogy milyenné “szerkesztjük magunkat”.



Tehát lehet esélye egy vállalkozásnak felfuttatni magát reklámok nélkül? Aligha…

A Juventus Radio Tours műsorában Dr. Kiss Róbert Richard vendége volt Szerényi Szabolcs, a Kreatív Online szerkesztője. Szabolcs arra is kitért, hogy nem csak szükség van reklámokra, de nem mindegy azok hatékonysága sem. Az EFFIE az egyik etalonnak számító reklámverseny a szakmában, amely hatékonysági adatokat néz. Azt vizsgálja, hogy a a márka ismertség hogyan változott, az eladások függvényében.

Természetesen nem mindegy az sem, hogy hol nézzük ezeket az adatokat. Míg Amerikában nagy divatja van annak, hogy az emberek beöltöznek az adott céget népszerűsítő, például kabalaállat jelmezbe, addig Magyarországon, ennek sohasem volt akkora múltja.

Richard elmesélte, hogy az egyik volt diákja Shrek jelmezbe bújva szórakoztatta közönségét Ausztráliában, míg ő maga találkozott szintén egy magyar fiúval New Yorkban, aki szintén Shrek jelmezben kereste meg a betevőre valót. Úgy látszik a magyar Shrek a befutó, bárhová megyünk is a világban.

Shrek

Kiss Róbert Richard elmesélte, hogy Amerikában jellemző az is, hogy szabadon lehet garázdálkodni olyan jelzőkkel, mint a “világ legjobb hamburgere” stb., nálunk viszont ez komolyabban van jogilag szabályozva. Magyarországon csak akkor állíthatunk ilyesmit, ha be tudjuk azt bizonyítani.

Folyamatos verseny van a piacon. A reklámok elsősorban az érzelmekre próbálnak hatni, olyan módon, hogy vásárlási vagy interakciós kedvet váltsanak ki. Így lehetnek, meghökkentőek, részvétteljesek, sugározhatnak boldogságot, egészséget, tulajdonképpen bármit.

Talán a legerősebb hatást a “durva” reklámokkal lehet elérni. A műsorvezető, Szabolcs véleményét kérte a témában, hogy számára mit jelent ez, és melyik volt a “legdurvább” reklám, amit látott, amire a mai napig emlékszik?

Több is van ilyen, ez egy új típusú generációja a reklámoknak, melyet az angol prankvertisingnak nevez. Ez arra épít, hogy megijessze a nézőket. Gyakorlatilag élő szereplős horror filmet csinálnak reklámok helyett.

Volt, amikor New Yorkban sétáltak az emberek, és hirtelen nagyon élethűen maszkírozott zombik kezdtek el előmászni a csatornákból. Felvették a riadt embereket, és ez volt a Walking dead című filmsorozatnak a reklámja.

zombi

De ennél kicsit komolyabb megoldás volt, amikor az LG televízió gyártó úgy helyezte el a nagy képernyős televízióját a falon, mintha az egy ablak lett volna. Behívtak egy embert állásinterjúra, és miközben a háttérben a város képe látszódott, egy hatalmas meteorit elkezdett közelíteni a házak felé, ami felrobbant. Az ember sikoltva menekült, mert látta, hogy a lökéshullámok mindjárt elérik azt az épületet, ahol ő van, miközben csak egy TV képernyője volt odaszerelve.

LG

Lehet azzal terméket eladni, hogy halálra rémisztik az embert? – tette fel a kérdést, jogosan, a műsorvezető. Ezek elsősorban imázs építő reklámok, ahhoz azonban, hogy többet vegyek belőle, más is kell. De ezáltal az emberek megismerik a terméket.

A legújabb hóbort pedig az, hogy az emberek sztárokkal készült selfie-ket töltögetnek fel. Több gyártó, vagy vendéglátó hely is fizet azért hírességeknek, hogy az ő terméküket használják, vagy náluk egyenek, játszanak, és ezt finanszírozzák is nekik.

Richard egyik utazása során épp hasonló szituációban találkozott George Clooney-val, aki nagy vígan játszotta el a “ház” által felajánlott pénzt a kaszinóban.

Forrás: Középsuli.hu