Hogyan adja el magát a munkaerőpiacon?

Egy vállalkozás reklámok nélkül aligha fut be

[Kovacs R.] publikálva: 2015-05-27 23:34:00 | Nyomtatásprint

hírkép

Tulajdonképpen a Facebook is egyfajta marketing felület, közösségi hálóba ágyazva. A képek, amiket feltöltünk magunkról, a posztok, amiket megosztunk, mind-mind rólunk alakítanak ki egy képet. Sok munkaadó meg is nézi a profilunkat, mielőtt felvenné velünk a kapcsolatot, így nagy jelentősége van annak, hogy milyenné “szerkesztjük magunkat”.


Tehát lehet esélye egy vállalkozásnak felfuttatni magát reklámok nélkül? Aligha…

A Juventus Radio Tours műsorában Dr. Kiss Róbert Richard vendége volt Szerényi Szabolcs, a Kreatív Online szerkesztője. Szabolcs arra is kitért, hogy nem csak szükség van reklámokra, de nem mindegy azok hatékonysága sem. Az EFFIE az egyik etalonnak számító reklámverseny a szakmában, amely hatékonysági adatokat néz. Azt vizsgálja, hogy a a márka ismertség hogyan változott, az eladások függvényében.

Természetesen nem mindegy az sem, hogy hol nézzük ezeket az adatokat. Míg Amerikában nagy divatja van annak, hogy az emberek beöltöznek az adott céget népszerűsítő, például kabalaállat jelmezbe, addig Magyarországon, ennek sohasem volt akkora múltja.

Richard elmesélte, hogy az egyik volt diákja Shrek jelmezbe bújva szórakoztatta közönségét Ausztráliában, míg ő maga találkozott szintén egy magyar fiúval New Yorkban, aki szintén Shrek jelmezben kereste meg a betevőre valót. Úgy látszik a magyar Shrek a befutó, bárhová megyünk is a világban.

Shrek

Kiss Róbert Richard elmesélte, hogy Amerikában jellemző az is, hogy szabadon lehet garázdálkodni olyan jelzőkkel, mint a “világ legjobb hamburgere” stb., nálunk viszont ez komolyabban van jogilag szabályozva. Magyarországon csak akkor állíthatunk ilyesmit, ha be tudjuk azt bizonyítani.

Folyamatos verseny van a piacon. A reklámok elsősorban az érzelmekre próbálnak hatni, olyan módon, hogy vásárlási vagy interakciós kedvet váltsanak ki. Így lehetnek, meghökkentőek, részvétteljesek, sugározhatnak boldogságot, egészséget, tulajdonképpen bármit.

Talán a legerősebb hatást a “durva” reklámokkal lehet elérni. A műsorvezető, Szabolcs véleményét kérte a témában, hogy számára mit jelent ez, és melyik volt a “legdurvább” reklám, amit látott, amire a mai napig emlékszik?

Több is van ilyen, ez egy új típusú generációja a reklámoknak, melyet az angol prankvertisingnak nevez. Ez arra épít, hogy megijessze a nézőket. Gyakorlatilag élő szereplős horror filmet csinálnak reklámok helyett.

Volt, amikor New Yorkban sétáltak az emberek, és hirtelen nagyon élethűen maszkírozott zombik kezdtek el előmászni a csatornákból. Felvették a riadt embereket, és ez volt a Walking dead című filmsorozatnak a reklámja.

zombi

De ennél kicsit komolyabb megoldás volt, amikor az LG televízió gyártó úgy helyezte el a nagy képernyős televízióját a falon, mintha az egy ablak lett volna. Behívtak egy embert állásinterjúra, és miközben a háttérben a város képe látszódott, egy hatalmas meteorit elkezdett közelíteni a házak felé, ami felrobbant. Az ember sikoltva menekült, mert látta, hogy a lökéshullámok mindjárt elérik azt az épületet, ahol ő van, miközben csak egy TV képernyője volt odaszerelve.

LG

Lehet azzal terméket eladni, hogy halálra rémisztik az embert? – tette fel a kérdést, jogosan, a műsorvezető. Ezek elsősorban imázs építő reklámok, ahhoz azonban, hogy többet vegyek belőle, más is kell. De ezáltal az emberek megismerik a terméket.

A legújabb hóbort pedig az, hogy az emberek sztárokkal készült selfie-ket töltögetnek fel. Több gyártó, vagy vendéglátó hely is fizet azért hírességeknek, hogy az ő terméküket használják, vagy náluk egyenek, játszanak, és ezt finanszírozzák is nekik.

Richard egyik utazása során épp hasonló szituációban találkozott George Clooney-val, aki nagy vígan játszotta el a “ház” által felajánlott pénzt a kaszinóban.

Forrás: Középsuli.hu

© vilagszam.hu




Galéria:



Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz



A kategória további hírei:


KÖRNYEZETVÉDELEM
A nyulak felzabálták Ausztráliát
Vagy a nyúl vagy az orchidea!
PÉNZTÁRCA
A londoni hotelek bebukták az olimpiát
Olcsóbb a szállás, mint tavaly ilyenkor
ÚTIKÖNYVEK HELYETT
Nagy nap lesz november 26-a a szállodásoknak
Kihirdetik, hogy iden melyik volt a legjobb szállás
RECIKLI

Koronavírus és turizmus

TOP
PIKÁNS

1. Gyilkossági ügyben fogták el a 19 éves férfit

Fejlemény a füzesabonyi gyilkosság ügyében

2. Ezt most inkább hagyja ki!

Életveszélyes a túrázás

3. Emeletes ülések a repülőkön

Ez (is) lehet a jövő

4. Menjen, amíg nem késő

Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el

5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap

Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó

6. Ilyen az amish szex

Két év tombolás után csak a férj

7. Nádas Tamás barátom emlékére

Lezuhant a műrepülő világbajnok

8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat

A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye

9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket

Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat

10. Ilyen az eszkimószex

Szex kölcsönbe

1. Kanye West indul az elnökválasztáson

Kim Kardashiannal közösen célozzák meg a Fehér Házat

2. A színész nyakának ugrott az óriáspatkány

Megkergültek a járványban

3. Karanténban a násznép Tolnában

Az anyakönyvvezető sem úszta meg

4. Szülés a villamosmegállóban Budapesten

Rendőrök voltak a bábák

5. Szexbabák a stadion lelátóján

Szabadkozik a koreai klub

6. Kivédeni a koronaválást

Japánban betömték a piaci rést

7. Kim rejtegetett gyermekei

Csak Dennis Rodman tudja

8. Magyar lánypiac Németországban

Öt év alatt tudták felszámolni

9. Három évig bujkált Budapesten az ír pedofil

Gyermekpornót találtak a számítógépén

10. Me too - Weinstein peren kívül megegyezett

47 millió dollárjába fáj

Műsoraink
2020.07.10. 18:35 Világszám - Inforádió
Ausztria
2020.07.11. 10:05 Világszám - Inforádió
Németország
2020.07.12. 10:35 Világszám - Inforádió
Ausztria ism.
Közösség
Nap lánya

Mint egy hurrikán

Szófelhő / Archív
--