Hogyan adja el magát a munkaerőpiacon?

Egy vállalkozás reklámok nélkül aligha fut be

[Kovacs R.] publikálva: 2015-05-27 23:34:00 | Nyomtatásprint

hírkép

Tulajdonképpen a Facebook is egyfajta marketing felület, közösségi hálóba ágyazva. A képek, amiket feltöltünk magunkról, a posztok, amiket megosztunk, mind-mind rólunk alakítanak ki egy képet. Sok munkaadó meg is nézi a profilunkat, mielőtt felvenné velünk a kapcsolatot, így nagy jelentősége van annak, hogy milyenné “szerkesztjük magunkat”.


Tehát lehet esélye egy vállalkozásnak felfuttatni magát reklámok nélkül? Aligha…

A Juventus Radio Tours műsorában Dr. Kiss Róbert Richard vendége volt Szerényi Szabolcs, a Kreatív Online szerkesztője. Szabolcs arra is kitért, hogy nem csak szükség van reklámokra, de nem mindegy azok hatékonysága sem. Az EFFIE az egyik etalonnak számító reklámverseny a szakmában, amely hatékonysági adatokat néz. Azt vizsgálja, hogy a a márka ismertség hogyan változott, az eladások függvényében.

Természetesen nem mindegy az sem, hogy hol nézzük ezeket az adatokat. Míg Amerikában nagy divatja van annak, hogy az emberek beöltöznek az adott céget népszerűsítő, például kabalaállat jelmezbe, addig Magyarországon, ennek sohasem volt akkora múltja.

Richard elmesélte, hogy az egyik volt diákja Shrek jelmezbe bújva szórakoztatta közönségét Ausztráliában, míg ő maga találkozott szintén egy magyar fiúval New Yorkban, aki szintén Shrek jelmezben kereste meg a betevőre valót. Úgy látszik a magyar Shrek a befutó, bárhová megyünk is a világban.

Shrek

Kiss Róbert Richard elmesélte, hogy Amerikában jellemző az is, hogy szabadon lehet garázdálkodni olyan jelzőkkel, mint a “világ legjobb hamburgere” stb., nálunk viszont ez komolyabban van jogilag szabályozva. Magyarországon csak akkor állíthatunk ilyesmit, ha be tudjuk azt bizonyítani.

Folyamatos verseny van a piacon. A reklámok elsősorban az érzelmekre próbálnak hatni, olyan módon, hogy vásárlási vagy interakciós kedvet váltsanak ki. Így lehetnek, meghökkentőek, részvétteljesek, sugározhatnak boldogságot, egészséget, tulajdonképpen bármit.

Talán a legerősebb hatást a “durva” reklámokkal lehet elérni. A műsorvezető, Szabolcs véleményét kérte a témában, hogy számára mit jelent ez, és melyik volt a “legdurvább” reklám, amit látott, amire a mai napig emlékszik?

Több is van ilyen, ez egy új típusú generációja a reklámoknak, melyet az angol prankvertisingnak nevez. Ez arra épít, hogy megijessze a nézőket. Gyakorlatilag élő szereplős horror filmet csinálnak reklámok helyett.

Volt, amikor New Yorkban sétáltak az emberek, és hirtelen nagyon élethűen maszkírozott zombik kezdtek el előmászni a csatornákból. Felvették a riadt embereket, és ez volt a Walking dead című filmsorozatnak a reklámja.

zombi

De ennél kicsit komolyabb megoldás volt, amikor az LG televízió gyártó úgy helyezte el a nagy képernyős televízióját a falon, mintha az egy ablak lett volna. Behívtak egy embert állásinterjúra, és miközben a háttérben a város képe látszódott, egy hatalmas meteorit elkezdett közelíteni a házak felé, ami felrobbant. Az ember sikoltva menekült, mert látta, hogy a lökéshullámok mindjárt elérik azt az épületet, ahol ő van, miközben csak egy TV képernyője volt odaszerelve.

LG

Lehet azzal terméket eladni, hogy halálra rémisztik az embert? – tette fel a kérdést, jogosan, a műsorvezető. Ezek elsősorban imázs építő reklámok, ahhoz azonban, hogy többet vegyek belőle, más is kell. De ezáltal az emberek megismerik a terméket.

A legújabb hóbort pedig az, hogy az emberek sztárokkal készült selfie-ket töltögetnek fel. Több gyártó, vagy vendéglátó hely is fizet azért hírességeknek, hogy az ő terméküket használják, vagy náluk egyenek, játszanak, és ezt finanszírozzák is nekik.

Richard egyik utazása során épp hasonló szituációban találkozott George Clooney-val, aki nagy vígan játszotta el a “ház” által felajánlott pénzt a kaszinóban.

Forrás: Középsuli.hu

© vilagszam.hu




Galéria:



Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz



A kategória további hírei:


KÖRNYEZETVÉDELEM
PÉNZTÁRCA
Megszűnik a fizető parkolás
Zalakaroson az idegenforgalom mellett döntöttek
ÚTIKÖNYVEK HELYETT
Varázslók az osztrák Alpokban
Nem csak a síelés csodálatos a gasteini völgyben
RECIKLI
Hulladék farmerből egyedi divat
Különleges ötletek az Európai Hulladékcsökkentési Héten

Itt jártunk: Hawaii

TOP
PIKÁNS

1. Menjen, amíg nem késő

Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el

2. Rendőrök a budapesti robbanás áldozatai

Megváltozik a főváros közlekedése a lezárások miatt

3. Weisz Fanni gyönyörű volt Áder János oldalán

Az államfő beszédét jeltolmácsolásban is láthatták

4. Már tudni, kié a Dunában talált 130 ezer euró

A bécsi rendőrség szerint nem történt bűncselekmény

5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap

Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó

6. Ilyen az amish szex

Két év tombolás után csak a férj

7. Nádas Tamás barátom emlékére

Lezuhant a műrepülő világbajnok

8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat

A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye

9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket

Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat

10. Ilyen az eszkimószex

Szex kölcsönbe

1. Három évig bujkált Budapesten az ír pedofil

Gyermekpornót találtak a számítógépén

2. Me too - Weinstein peren kívül megegyezett

47 millió dollárjába fáj

3. Jönnek az e-babák

Tíz év múlva már minden második újszülött ilyen lesz

4. Vád alatt a pedofil milliárdos börtönőrei

Bill Clinton női ruhában

5. Minden, ami vagina

Új múzeum nyílt Londonban

6. Ő a legszexibb pasi az idén

Legalábbis a People magazin szerint

7. Napóleon-szakértő volt, szeretőt gyilkolt

Egy fiatal lány testrészei voltak a hátizsákjában

8. Újabb erőszakolási vád Polanski ellen

Az eset állítólag 44 évvel ezelőtt történt

9. Beosztottal randizott a nagyfőnök, kirúgták

A hatalmas üzleti siker sem védte meg

10. Lekapcsolták a pedofil oldalt a dark weben

Több száz gyanúsított van

Műsoraink
2019.12.13. 18:35 Világszám - Inforádió
Hawaii I.
2019.12.14. 10:05 Világszám - Inforádió
Hawaii II.
2019.12.15 10:35 Világszám - Inforádió
Hawaii I. ism.
Közösség
Nap lánya

Katica kalandos életet él

Szófelhő / Archív
--