Új csapat a Budapest Convention Bureau élén
Ismertették a kongresszusi piacépítésre vonatkozó terveket
[Farmosi Nóra] publikálva: 2023-04-25 00:00:00 | Nyomtatás
Tavaly november óta a Magyar Turisztikai Ügynökség Nemzetközi Kapcsolatok Igazgatósága viszi tovább a Budapest Convention Bureau brandet. Ezzel kapcsolatban az ügynökség kongresszusi piacépítésért felelős csapata egy fórumon ismertette stratégiai célkitűzéseit és idei aktivitásait. Az eseményen számos témát érintettek a nemzetközi vásároktól a Konferencia Nagyköveti Programig, arra is kitértek, hogy hogyan szeretnék megduplázni a hazánkba vonzott nemzetközi kongresszusok számát.
Tavaly év vége óta a MICE egyéb területei mellett a szövetségi konferenciaturizmussal kapcsolatos ágazatirányítói feladatokat is az MTÜ látja el. Az első alkalommal, de hagyományteremtő jelleggel megrendezett találkozón Jakab Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese köszöntötte a meghívott szakmai szervezeteket a Budapest Music Centerben. Jakab Zsófia kifejtette, hogy az erőforrások optimalizálása indokolta a kongresszusszervezéssel kapcsolatos feladatok átvételét, melyeket a Nemzetközi Kapcsolatok Igazgatóságának szakemberein túl egy dedikált csapat lát el. Nyitottak egyúttal a szakma minden építő javaslatára, tapasztalataik, aktuális kihívásaik megosztására – hangsúlyozta. A találkozón a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, Magyar Utazási Irodák Szövetsége, Magyar Beutaztatók Szövetsége, Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége, valamint a Magyar Turisztikai Program Alapítvány vezető képviselői vettek részt és segítették az idei tervek véglegesítését. A részleteket Szégner Zsuzsa, az MTÜ nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatójától ismertette a fórum résztvevőivel. Elsőként olyan, a szektor súlyát illusztráló friss statisztikai adatot osztott meg, mint például, hogy a hivatásturisztikai céllal érkező utazók minimum 30 százalékkal többet költenek a szabadidős turistánál. Azonban a GKI Gazdaságkutató Zrt. szövetségi konferenciavendégek körében végzett tavalyi felmérése ennél jóval többet, háromszor magasabb szálláshelyi költést mutatott ki a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban (NTAK) regisztrált átlagköltésnél.
Az igazgató arra is felhívta a figyelmet, hogy a hazai MICE-piac viszonylag adatszegény, ezen mindenképpen változtatni szeretnének. Kommunikációs szempontból és a szövetségi események odaítélésekor is sokat nyom a latban, hogy hol állunk a nemzetközi szakmai szervezetek rangsoraiban. „Nagyon jó lenne, ha Budapest legutóbb elért helyezéseit – az ICCA-nál 12., az UIA-nál 17. helyezést – sikerülne megőrizni, emiatt is nagyon fontos a minőségi adatszolgáltatás a cégek részéről. A kormányzat felé is az adatokkal tudjuk alátámasztani a MICE-szektor stratégiai jelentőségét és fejlesztési igényeit” – fogalmazott. Ebben kérik a szövetségek és tagságuk fokozott együttműködését, ami azért is aktuális, mivel a tavalyi utolsó és az idei első negyedévi teljesítményekre vonatkozó adatbekérések jelenleg is zajlanak.
Megőrizve a már ismert arculatot, az egységesített Budapest Convention Bureau (BUD CB) brand és névhasználat továbbvitele mellett döntött a szakmai csapat. Fő célkitűzésük pedig az üzletszerzés, ennek érdekében a kollégák értékesítés fókuszú tevékenységet folytatnak – hangsúlyozta Szégner Zsuzsa. A Nemzetközi Kapcsolatok Igazgatóságon a fő hivatásturisztikai küldőpiacok csaknem mindegyikével anyanyelvű országspecialisták foglalkoznak, akik eddig is segítették a corporate és az incentive szektort.Erre az évre pedig kifejezetten feladatul kapták a MICE-aktivitások fokozását. Ezért a szakmai csapatot két új MICE-szakértővel erősítették meg, Molnár-Győri Noémi reaktív sales manager és Lippai Ildikó proaktív sales manager személyében, akik elsősorban a szövetségi területen dolgoznak majd az üzletszerzésen. Hamarosan egy elemző-kutató kolléga is csatlakozik hozzájuk, akitől a MICE-szektor hatásvizsgálatát, az adatminőség javítását és a lehetséges érdeklődők felkutatását várják.
Idei tervek, együttműködés a szakmával
A piacfeltárás folyamatát a szakmai szövetségekkel együttműködve alakították ki, a beérkezett megkeresések kapcsán pedig az MTÜ az évente pályázható Kiemelt Partner Program résztvevőire számít. Az idei felhívás júniusban jelenik meg. A cím elnyerésének kézzelfogható marketingkommunikációs és üzleti hozadéka többek között, hogy ajánlják őket a BUD CB honlapján is, amely az eredeti helyén és nevén (www.budcb.hu), megújulva működik tovább. A szállodák, DMC-k adatai egységes szerkezetben jelennek meg, ezek mellé a PCO (professzionális kongresszusszervező) kategória létrehozását is tervezik. Az online rendezvénynaptár is folyamatosan frissül majd.
Az idei aktivitások kapcsán elhangzott, hogy a BUD CB brand három MICE-vásáron (IMEX Frankfurt, IMEX Las Vegas, IBTM Barcelona) jelenhet meg nemzeti standdal. Az MTÜ MICE-szakértői továbbá több szövetségi és corporate fókuszú nemzetközi workshopon is részt vesznek. A vásárok mellett több szakmai tanulmányutat is szerveznek a legjelentősebb potenciálú piacok szereplőinek. A hazánkban megrendezett MICE-események szervezőit a city support (tömegközlekedési jegyek, információs pult, reptéri MICE-csomag stb.) lehetőségével is tudják támogatni.
Ezentúl több mint 20 piacon folytatják a nemzetközi kommunikációt, amelynek sikerét jelzi, hogy az elmúlt negyedévben 486 millió egyedi felhasználót értek el. Ennek során az adott piaci szegmens elérésére legalkalmasabb csatornákon, anyanyelvükön szólnak a potenciális ügyfelekhez. Szerkesztőségi tartalmakat jelentetnek meg felsővezetőknek, expatoknak és diplomatáknak szóló kiadványokban. Újraindítják a Konferencia Nagyköveti Programot is azokban a gazdasági és tudományos ágakban, amelyekben a pályázati folyamat támogatása több szövetségi kongresszus elnyerésével kecsegtet.
A nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgató előadását kötetlen szakmai eszmecsere követte a meghívottakkal. Jakab Zsófia nagy sikerként értékelte a találkozót, amelynek fontos hozadéka, hogy az üzletszerzéssel kapcsolatos célok megvalósításában az MTÜ maga mögött tudhatja a szakmai szervezetek támogatását és együttműködését.Az ügynökség a párbeszéd folytatására hasonló tematikával és meghívotti kör számára évente három alkalommal tervezi folytatni a szakmai találkozók sorát.
Galéria:
A kategória további hírei:
Egy magyar recepciós mesél
Életveszélyes a túrázás
3. Emeletes ülések a repülőkön
Ez (is) lehet a jövő
Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el
5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap
Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó
Két év tombolás után csak a férj
7. Nádas Tamás barátom emlékére
Lezuhant a műrepülő világbajnok
8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat
A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye
9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket
Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat
Szex kölcsönbe
1. Ezek voltak a legnagyobb szerelmek 2023-ban
Sztárjainkat is utolérte a szerelem
2. Tönkretette Marilyn Monroe ruháját Kardashian
Hiányzó gyémántok
3. A lelked mélyére ás le ez a személyiségteszt
Készen állsz?
4. 5 tuti tipp a boldogabb élethez
Így szabadulhatsz meg a negatív érzelmektől
5. Ez a legizgalmasabb csillagjegy
Elmondjuk, miért!
6. Ez a 3 csillagjegy őrjítően érzéki és szexi
Köztük vagy?
7. Jolie keményen megvádolta Pittet
„Történt családon belüli erőszak…”
8. Tovább dagad a Nagy Feró botrány!
Majka kiborult: Miért kell ilyen álszent sz.rnak lenni?
9. Nagy titokban házasodott össze a sztárpár
Nem akárhol buktak le
10. Öngyilkossággal kokettált az álomesküvő után
A királyi családban sem fenékig tejfel az élet
Szépség és kitartás